AC Schnitzer har drevet med BMW i mange år, og det vi har kjørt av komplett ombygde modeller derfra, har fungert svært godt. Tuneren tar seg av alt som ruller ut fra BMWs fabrikker, og det var ikke akkurat noen overraskelse at de ville ordne litt på den nye 3-Serie Cabriolet også.

Se bildene her - AC Schnitzer ASC3 3,5i Cabrio

AC Schnitzer sier at denne bilen skulle åpne alle sansene for føreren. De har gitt den et nytt, komplett stylingsett - ikke voldsomt, men mer diskret og elegant med tøffe innslag. Stylingen skal også bidra positivt til de aerodynamiske egenskapene.

Digre hjul og mer kraft
Med 20-tommere - ni tommer brede foran, ti tommer brede bak - skodd med henholdsvis 245/30- og 295/25-dekk - bør du ha fin asfalt i nærområdet, men det ser gromt ut. Vil du se litt slem ut i stedet, anbefaler tuneren de svarte felgene i 19-tommers størrelse med 225/35- og 255/30-dekk på.

To store, doble eksosutblås ser flott ut, og frigjør både gromlyd og litt effekt. Disse passer også fint inn i tunerens nye støtfanger bak. AC Schnitzer driver også med trimming, og gir 330d en økning fra 231 til 265 hk. De forbereder også trimsett til 320d, 335d og 335i.

Tøffere og mer sportslig
Med styling, trimming, vellydende eksosanlegg og store hjul montert, er det på tide å gjøre noe med understellet. Her får du kjøpt et sportsunderstell som gjør bilen fastere og lavere, eller du kan gå den enklere og rimeligere veien og kjøpe et sett senkefjærer. Nye stabstag er tilgjengelig foran og bak - utviklet etter testing på Nürburgrings Nordschleife.

Innvendig kan du pynte opp med en lang rekke biter i aluminium eller karbon, du kan kjøpe et mer gripevennlig ratt, og avrunde med et sett gulvmatter i mykt, dypt stoff.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!