img

TURKLAR: Honda har allerede utviklet en utstyrs-

pakke som gjør CBF til en utmerket tursykkel.

Med lanseringen av CBF 600 akter Honda å gi Yamaha tøff konkurranse i den svært populære mellomklassen. I flere år har nemlig Yamaha nytt godt av å være alene om å ha en anvendelig og sporty allrounder i dette segmentet. Et privilegium som har bidratt til at Fazer har toppet salgsstatistikkene i flere land, deriblant Norge.

Yamaha satser stort på en ny og meget avansert Fazer til kommende sesong. Men nå byr altså Honda på seriøs konkurranse. 11. september overrasket de en hel motorsykkelverden med CBF 600. Om den ikke er fullt så ekstrem som Fazer, stiller CBF 600 med egenskaper og utstyr som gjør den til en het kandidat i mellomklassen.

img

TO VARIANTER: CBF 600 kommer både med og uten kåpe.

To varianter

Honda CBF 600, i likhet med Fazer 600, leveres i to varianter - med og uten kåpe. Men Honda har ikke gått fullt så drastisk til verks som Yamaha. Mens Fazer 600 har sin tekniske og visuelle basis i verstingen R-6, har Honda satset på å benytte chassis -og motorløsninger fra Hornet 600. Imidlertid er den nye mellomklassemaskinen blitt utstyrt med ABS-bremser, en teknologi som til nå har vært forbeholdt de dyreste og mest avanserte sportstourerne.

Med ABS-bremser, høyt styre og stor kåpe, er det ingen tvil om at CBF sikter mot en touringorientert målgruppe. Dette underbygges av at Honda allerede tilbyr et bredt sortiment av originalt touringutstyr.

img

ABS-Bremser: Som første mellom-

klassesykkel kan CBF leveres med

ABS-bremser.

Seriøs utfordrer

I fjor var Fazer Norges mest solgte motorsykkel. I år kommer en helt ny utgave som både er tøffere, sterkere og bedre. Men CBF 600 vil bli en hard konkurrent. Hondas nye mellomklassemaskin er en voksen og velutstyrt motorsykkel med sporty egenskaper og god turkomfort. Definitivt en seriøs utfordrer og en sterk kandidat til å bli neste års salgsvinner i mellomklassen.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!