imgNoen telt er dyrere enn andre. "Teltet", eller tøytaket, på Mercedes CLK Cabriolet koster flesk - kabrioleten koster over 60 000 kroner mer enn den vanlige coupeen.

 

Det er med god margin dyrere enn konkurrentene fra BMW og Audi, men så leverer også Mercedes varene: Nye CLK Cabriolet er et solid byggverk, og har et nydelig avstemt understell med helt riktig balanse mellom spenst og komfort.

 

Dessuten har den et baksete det faktisk går an å sitte en stund i, et kvalitetstelt som holder tyst i høy fart, og et bagasjerom på opptil 390 liter.

Fornuft?

Men fornuft har lite i en kabriolet å gjøre - det er selvsagt følelser som gjelder. Og når Mercedes nok en gang disker opp med en design som får folk på fortauet til å snu seg, burde suksessen være sikret.

 

imgNår nye CLK Cabriolet kommer til Norge i mai, blir den å få med motorer fra fire sylindre og 163 hk, til en kompressormatet V8 signert AMG med ikke mindre enn 367 hestekrefter.

 

Allerede den minste maskinen greier seg godt, men i en åpen bil, hvor du virkelig kan nyte lyden, har det unektelig sin sjarm med noen flere sylindre. Bare synd det koster så avsindig mye med norske avgifter

 

 

 

 

Motoralternativer og priser

CLK 200 K: 529 400,-

CLK 240: 618 500,-

CLK 320: 775 900,-

CLK 500: 1 114 500,-

CLK 55 AMG: 1 386 600,-

 

 

RELATERTE SAKER:

- En smak av sommer

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!