img

Mye av Aprilias racingkompetanse er bygd inn i RSV-Mille.

Like fullt byr den på humane egenskaper. En super motor-

sykkel!

Mens japanerne foretar omfattende modellendringer hvert annet år, har RSV Mille bare vært gjenstand for finpuss de fire årene den har vært på markedet. Likevel er den fortsatt en av verdens beste R-sykler, og det sier sitt om hvor vellykket den er. Hvis vi skulle brukt rundt 200 000 kroner på en R-sykkel, figurerer Mille høyt oppe på ønskelisten.

 

Mille er nemlig en supersportsmaskin med herlige kjøreegenskaper og karakterfull V-twin-motor. Den har også en arbeidsplass med ypperlig ergonomi og god sportskomfort. Selv om vi digger sporty minimalisme og mikroskopiske dimensjoner, hvilket ikke er typiske trekk ved RSV, gir den en god følelse av å være velbygd. Så lenge det ikke går ut over sportsfølelsen, er det bare et pluss.

 

Man kan saktens diskutere om RSV Mille er en verdig representant for italiensk sportsmaskindesign. Vi synes i hvert fall at den har utseendet med seg. Den omfattende instrumenteringen kunne imidlertid ha vært mer i tråd med vår puristiske smak. Men det er også det eneste vi har å utsette på RSV Mille. Den er en av våre desiderte sportsmaskinfavoritter.

+ Motor/kvalitet/ergonomi

÷ Ikke noe av betydning

= Referanse-R

 

IMPORTØR: Haro Skandinavia, Kjørbekkdalen 6, 3735 Skien, tlf: 35 50 67 80, www.aprilia.com

 

 

TILBAKE TIL FORSIDEN

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!