imgFor bilen er ikke bare rommelig, nå er den også lekker, og når en stor Mercedes lar seg håndtere så greit som dette, blir klagelisten hos en stakkars journalist forsvinnende kort.

 

Allerede med de foreløpig minste motorene fungerer den store bilen utrolig greit. Både E 220 CDI og E 200 K føles tilstrekkelig til norsk kjøring, og begge harmonerer fint med automatgir.

 

Derfra tar det bare av oppover. E 400 CDI er lansert i sedanen, og finner trolig veien til T-modellen i nær fremtid. Firehjulstrekk er lovet til høsten, og da kommer også E 55 AMG som statsjonsvogn. Da er bilen selvsagt komplett med luftfjæring og så godt som alt tenkelig utstyr.

img

Buret bak baksetet er en fin detalj.

Lasteromsfinesser

Nyhetene i T-modell finnes selvsagt lengst bak. Easypack heter systemet, og det inneholder et utall lasteromsfinesser. Fellesnevneren er at de koster ekstra (noe er integrert i utstyrspakker). Undertegnede synes spesielt boksen som fyller "dødvinkelen" bak baksetet er en god idé. Den plassen er ellers vanskelig å utnytte, og her kan ting enkelt skjules for skuelystne.

 

Dermed fremstår nye E-klasse T-modell som den perfekte familiebil. Dersom du har råd, vel og merke. Det er - som vanlig - problemet med gromme biler, de koster fra mye og oppover.

 

 

 

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!