Joda 290 Sport

Joda 290 Sport: Forandring fryder

Joda 290 Sport har i snart 10 år vært en populær daycruiser med gode bomuligheter. En ny dekksform og nye motoralternativer gir bedre egenskaper.

Publisert Oppdatert

Det er først og fremst under dekk man merker de endringene som er gjort med Joda 290 Sport. Som følge av en ny dekksform er plassen blitt bedre, noe som i første rekke kommer toalettrommet til gode. Planløsningen gir fortsatt god soveplass til fire, med to plasser i en rommelig stikkøye under cockpitdørken.

Utvendig merkes endringene best ved en mer smidig dørløsning ned til kabinen. Ellers er den smarte utendørsløsningen beholdt, med sete/solseng-arrangement på babord side som lett skifter fra mange sitteplasser i fartsretningen, via sosial spiseplass til stor solseng akter.

I motorrommet nyter Joda 290 Sport godt av Volvo Penta D4-260 eller D4-300. Med sistnevnte er toppfarten på godt og vel 37 knop. Facelift-versjonen av Joda 290 Sport vises på Båter i Sjøen i Sandvika 6-9. september 2007.

Nyttige tjenester

Regn ut

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag