Den tidligere lederen for den svenske båtforhandleren Gulves avdeling i Norge, Anders Romberg, satser stort på et nytt fartsbåtmerke: Infinity. De to første båtene i serien lanseres begge på Båter i Sjøen 2.september.

Gammel Hydrolift F-23

Infinity 24 bygges på en modernisert og forlenget versjon av Egil Ranvigs Hydrolift F-23 skrog. Det skulle bety en livlig båt for den aktive båtfører, og et fartspotensial over 60 knop. Båtens innredning og linjer er imidlertid nye, og Infinity skal ha fin overnattingsplass for to under fordekk.

Les om Infinity-konkurrenten Cormate T-24.

To varianter

Infinity 24 kommer i to varianter, CR og CRi. Førstnevnte tar utenbordsmotorisering opp til 300 hk, mens CRi vil tilby både innenbords diesel- og bensinmotorisering under en solseng akter. I sistnevnte kan du dessuten velge mellom bred aktersofa, L-sofa, U-sofa eller tredelt racinsofa. En original løsning med klappseter i ryggen på førerstolene gir sitteplasser til hele sju personer.

Båtene skal bygges hos Skragerrak Marine Service i Strømstad. Båtene får en lengde på 7,30 meter og en bredde på 2,10 meter, og antatt veiledende priser blir fra 570 000 kroner.

Sjekk ut konkurrenten Sea Ray Pachanga 22

Les vår test av Hydrolift S24

Dette er de mest brutale muskelbåtene vi har kjørt

© Frederik Finnes

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!