- Vi tilbyr et alternativ til de som er lei av å starte båtturen med hvite knoker rundt rattet i 30 knop, mens resten av familien holder seg fast for å unngå nyresvikt, sier daglig leder Sverre Larsen i Svela Marin.

Nyhet Adagio 51,5=

ROMMELIG: Fin og sosial løsning på broa. © Terje Haugen

Larsens båtliv skal nå bestå av saktegående, romslige og sjøsterke båter, hvor båtlivet starter i det det går om bord.

Nyhet Adagio 51,5=

Nyhet Adagio 51,5 © Terje Haugen

Vi har tatt turen om bord i Adagio 51,5, som blir den første båten her til lands. Her finner vi i godt trawler-stil mange rommelige lugarer og en bysse som faktisk kan brukes. Trearbeidet er omfattende og det rikelig med maritimt treverk å hvile blikket på. Disse trawlerne kan uten videre brukes året rundt, men det finnes mindre alternativer,

Prisen ligger rund 6 millioner kroner, men avhengig av utstyr kan komme ned i cirka 5,2 milloner. Dermed plasserer den seg prismessig godt under etablerte merker som Nordhavn, Fleming og Grand Banks.

Nyhet Adagio 51,5=

BYSSE: Denne byssa byr på samme mulighetene som hjemme. © Terje Haugen

Båtene blir bygget i Kina under fransk ledelse. Motormessig rigges disse for et fartsområde fra 7 til 14 knop.

Svela Marine tror dette segmentet har de beste vekstmulighetene fremover.

Nyhet Adagio 51,5=

SALONG: Salongen har fått en stor benk til babord, en ganske vanlig løsning i trawlere. © Terje Haugen

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!