Itama, som er et ganske nytt verft i Feretti-gruppen, har allerede flere store daycruisere på menyen. Blant de minste, Forty og Fiftyfive passer Fifty ganske fint inn for de som mener Forty var er liten og Fiftyfive for stor. Et luksusproblem vil nå vi si.

Marco Casali er mannen bak den nye båten - arkitekten som står for linjene i den gigantiske daycruiseren.

Som navnet avslører er Fifty femti fot lang, eller 15,24 meter - og har plass til 12 personer om bord. En av de mindre modellen i portføljen med Seventyfive som størstemann og Sixty som en god nummer to.

Les også:

Gedigen luksusyacht

Lear 204: Denne går på strøm

Her er verdens lengste megayachter

1600 hester

Akkurat som designen lover er Itama Fifty en sportslig båt - den høye baugen sklir ned som en markert skulderlinje til en lav og bred hekk.

De sportslige linjene blir fulgt opp av et minimalistisk interiør og ikke minst to voldsomme 800 hestekrefter sterke MAN dieselmotorer - noe som er nok til å skli gjennom vannet i 36 knop.

Blir det for litt for luftig å kjøre i 36 knop i en helt åpen båt som denne, er en biminitopp tilgjengelig med et tastetrykk

=

MASTERKABIN: Ikke noe å si på plassen framme i baugen. Eget bad hører også med.

Trippelkabin

Under dekk finner vi mer av luksusen som bor i denne båten. I midten av båten finner vi en sofagruppe og et kjøkken, helt foran i baugen finner vi masterkabinen med dobbeltseng og eget bad.

Mellom masterkabinen og "stua" finner vi også en lugar for to, også denne med eget bad. Helt bak, bak motorrommet, er det også funnet plass til en dobbeltseng og et eget bad.

Prisen vet vi ikke, men at 50 fot, luksus og ikke minst 1600 hestekrefter lukter det svidd av med norske avgiftsregler i bakhodet.

Les mer på: www.itama-yacht.com

Se også:

Petter Solbergs nye luksusbåt

Fartsfantomer på billigsalg

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!