Hvorfor ikke putte den inn i en motorsykkel?

Motoren er jo kompakt. Dessuten er den sterk! Med turbo og intercooler, pumper den ut 265 hester. Det burde være nok for å tenne selv de mest kravstore roadsterentusiastene.

Nå er imidlertid ideen lansert. Av en entusiastisk amerikaner ved navn Ian McElroy.

For et års tid siden, fikk den motorinteresserte CAD-designeren lyst på å kreere noe helt spesielt. Inspirert av anerkjente motorsykkelbyggere som Bimota, Lazareth og Confederate, gikk han løs på oppgaven.

Mc 05=

Mc 05 © Gratis

Slaktet WRXen sin

Som drivverk, falt valget på en STI-motor. Ikke helt rart kanskje, all den stund McElroy selv er lykkelig eier av en Subaru STI.

Etter et års arbeid, er Kickboxer, som sykkelen er døpt, klar for produksjon. For at prosjektet skal kunne la seg realisere, har McElroy benyttet komponenter som allerede er i produksjon.

Stilen, med ubehandlet aluminium og synlige nagler, er imidlertid inspirert av militærfly fra 2. verdenskrig. Røft og robust, må vite.

Tross visuell inspirasjon fra fordums flyproduksjon, er teknologien innovativ. Bl.a. har han valgt et én-armet forhjulsoppheng med navstyring.

Subaru WRX MC=

Subaru WRX MC © Gratis

Navstyring som Bimota Tesi

- Styringen er ikke ulik Bimota Tesi, men jeg har gjort min egen vri, forteller McElroy

- Jesse James på West Coast Choppers har gitt meg råd om hvordan jeg kan få bilmotoren til å funke i en motorsykkel, fortsetter han.

Kickboxer har, naturlig nok, vakt oppsikt. Nå håper McElroy å finne en produsent som kan lage en begrenset serie og få den ut på veien.

Uansett hva den vil koste, finnes det helt sikkert velbeslåtte entusiaster som har råd og vilje til å eksponere seg på en slik kreasjon.

Les også:

100 gode mc-tester

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!