Pusser opp bestselgeren
Norges mest solgte SUV får et ansiktsløft.
Mazda CX-5 var ved utgangen av oktober Norges mest solgte SUV. Den var Norges mest solgte SUV i 2013, med neste 4400 solgte, og har siden ligget høyt på salgslistene, i sterk konkurranse med Toyota RAV4.
Nå får CX-5 et ansiktsløft som innebærer en nydesignet grill og hovedlys. Innvendig har den også fått en finish, med noe høyere kvalitet og bedre infoskjerm. Det manuelle håndbrekket er erstattet med et elektronisk håndbrekk.
Det er ikke snakk om store endringer, men Mazda har ryddet opp i knappeoppsettet. Klimabetjeningen ser ut til å være endret.
CX-5s ansiktsløft kommer samtidig med lanseringen av den mindre SUV-en CX-3, som blir en tøff konkurrent i det raskt voksende markedet for mindre SUV-er.
Oppgraderte CX-5 og helt nye CX-3 hadde begge verdenspremiere på bilutstillingen i Los Angeles.
