Mazda CX-5

Pusser opp bestselgeren

Norges mest solgte SUV får et ansiktsløft.

Sist oppdatert

Mazda CX-5 var ved utgangen av oktober Norges mest solgte SUV. Den var Norges mest solgte SUV i 2013, med neste 4400 solgte, og har siden ligget høyt på salgslistene, i sterk konkurranse med Toyota RAV4.

Nå får CX-5 et ansiktsløft som innebærer en nydesignet grill og hovedlys. Innvendig har den også fått en finish, med noe høyere kvalitet og bedre infoskjerm. Det manuelle håndbrekket er erstattet med et elektronisk håndbrekk.

Det er ikke snakk om store endringer, men Mazda har ryddet opp i knappeoppsettet. Klimabetjeningen ser ut til å være endret.

CX-5s ansiktsløft kommer samtidig med lanseringen av den mindre SUV-en CX-3, som blir en tøff konkurrent i det raskt voksende markedet for mindre SUV-er.

Oppgraderte CX-5 og helt nye CX-3 hadde begge verdenspremiere på bilutstillingen i Los Angeles.

Dagens Mazda CX-5. FOTO: Egil Nordlien
Dagens Mazda CX-5. FOTO: Egil Nordlien

Denne saken ble første gang publisert 19/11 2014, og sist oppdatert 02/05 2017.

Les også