Orker du ikke detox-dietter, lavkarbo og timer på treningsstudiet for å skjule julekiloene? Det går an å jukse litt.

Det siste tilskuddet av hold-in produkter er en skjorte som lover å holde alt på plass.

Konseptet «SkinnyShirt» har blitt lansert på det amerikanske markedet, og består av skjorter som skal få deg til å se slankere ut.

Følte seg lubben

Det hele begynte med en småbarnsmor som følte seg lubben. Firebarnsmoren Julie Kalimian ransaket klesskapet sitt etter noe å ha på seg.

- Alt jeg tok på meg føltes bulkete ut. Plutselig kom ideen til meg: Hva om jeg hadde en skjorte som passet til alt, og samtidig holdt figuren på plass? En enkel idè som ingen hadde produsert enda, sier hun til nettstedet Stylelist.com.

Dermed var «SkinnyShirt» funnet opp. Nå består merket av forskjellige linjer tilpasset kvinner i forskjellige stadier av livet.

Classic, Teen og Mama, som kommer i forskjellige fasonger og farger. I tillegg kommer snart en kolleksjon kalt Shaper, som skal ha en ekstra hold-in effekt.

- Vi har erstattet den tradisjonelle hvite bomullsskjorten med en variant i et elastisk materiale. Du slipper at skjorten bulker seg rundt magen, og du føler deg glattere og slankere, sier Kaliman ifølge Stylist.

SLANK SKJORTE: Nylanseringen «SkinnyShirt» har en hold-in effekt, som skal gi inntrykk av en slankere kropp som ikke buler under genseren.=

SLANK SKJORTE: Her er før-og etter bildene produsenten bruker i markedsføringen av skjorten. © Foto: produsenten

- Kan selge bra i Norge

Hold-in selger som aldri før, også her i Norge. Hege Bjurstedt er dagligleder ved nettbutikken BuyHelse.no, som selger flere typer hold-in produkter.

Bjurtvedt har tro på at «SkinnyShirt» kan gjøre det bra på det norske markedet.

- Jeg har stor tro på hold-in produkter. Slanking generelt er i fokus på denne tiden av året, så denne skjorta er jo i skuddet. Jeg synes det var morsomt med alle de forskjellige variantene, sier hun.

Bjurtvedt har tro på den klassiske skjorten og Shaper-varianten, men tror ikke de andre variantene ville solgt like bra i Norge.

- Jeg tror ikke Mama eller Teen hadde solgt her til lands. Den klassiske varianten er mer vennlig for oss nordmenn, som er litt trauste når det gjelder nye produkter, sier Bjurstedt.

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!