Topp 10 motegleder: Januar

Ti ting vi gleder oss til

Januar byr på mange nyheter og tilstelninger, og dette er noe av det vi gleder oss til i måneden som kommer.

MÅNEDENS TOPP TI: Dette er noe av det vi gleder oss til i måneden som kommer.
MÅNEDENS TOPP TI: Dette er noe av det vi gleder oss til i måneden som kommer. Foto: Foto: Svein-Erik Tøraasen/Blueline Studios, produsentene
Sist oppdatert

Nytt år, nye muligheter.

2008 er akkurat over, og det nye året har så vidt begynt. Vi starter derfor opp 2009 med å introdusere en ny serie med artikler.

Den første hver måned i året som kommer, vil vi presentere månedenes topp ti. Dette inkluderer ti nyheter og arrangementer som vi gleder oss til den kommende måneden.

Her kommer listen for januar, i tilfeldig rekkefølge:

1. Januarsalget

Januar er for mange selve salgsmåneden. Det er tradisjonelt sett nå butikkene drar ned prisene og selger vinterens klær til opptil 70 prosent avslag. Men de siste årene har dette begynt å skli litt ut. Flere og flere butikker har begynt med såkalte romjulssalg, og i år var det mange som begynte salget allerede lenge før jul.

Men hvis du ennå ikke har rukket å snuse deg fram til de riktige gode tilbudene, så fortvil ikke! Salget kommer til å fortsette en stund fremover.

Les også: Slik blir du en vinner på salg

2. Never Denim

NY JEANSKOLLEKSJON: Bik Bok lanserer sine to nye jeanskolleksjoner "Never Denim Black Label" og "Never Denim White Label" 22. januar.
NY JEANSKOLLEKSJON: Bik Bok lanserer sine to nye jeanskolleksjoner "Never Denim Black Label" og "Never Denim White Label" 22. januar. Foto: Foto: Bik Bok

Bik Bok lanserer sitt nye jeansmerke, Never Denim, 22. januar. Buksene er inspirert av det urbane bybildet og alle de forskjellige menneskene som bor i en by. Resultatet ble derfor to nye kolleksjoner som understreker mange jenters behov for individualitet.

Never Denim Black Label er rått, rocka og tøft, mens Never Denim White Label er hverdagsjeans med mye trøkk.

- Vi har lenge ønsket oss et jeansmerke som er veldig moterettet, men samtidig har god kvalitet og kundevennlige priser, sier Sofi Anderson, produktsjef i Bik Bok.

3. Ny vår

Jul og nyttår er vel overstått, og salget er i full gang. Det betyr også at butikkene så vidt har begynt å ta inn vårkolleksjonene sine. Endelig kan man begynne å glede seg til å ta på seg herlige vårklær i lette stoffer og gilde farger. Til tross for at vi ennå har noen kalde og kjipe måneder foran oss, kan vi nå begynne å drømme oss bort.

Latterlig nok er det nå man må begynne å planlegge vårgarderoben, for mange av vårklærne blir utsolgt allerede før snøen har smeltet og trekkfuglene har returnert til kalde Norge.

Les mer og se video: Slik skal du kle deg til våren

4. Priori CoffeeBerry®

Mange av produsentene inne hud- og hårpleie har hevet seg på den naturlige og økologiske trenden som har regjert den siste tiden.

Kosmetikkprodusenten Priori sin nye hudpleieserie CoffeeBerry er 98,4-99,2 % naturlig, og kan derfor betegnes som «helt» naturlig.

CoffeeBerry er markedets første og eneste serie som er naturecetutical, det vil si at den inneholder naturlige ingredienser og produkter som har cosmeceutical-effekter på huden (cosmeceutical er ingredienser og produkter som ligger i grenseland mellom tradisjonell hudpleie og legemidler).

Kaffebær er naturens sterkeste antioksidanter, og forebygger og forbedrer derfor aldring i huden og gir den friskhet og glød.

Les også: De viktigste antioksidantene

5. Triumph Temptation

I samsvar med at mange fornyer vårgarderoben sin, er det også mange som fornyer undertøysskuffen. Triumph har to nye serier som kan både forføre og forlokke.

NATURECEUTICAL: Priori CoffeeBerry er markedets første og eneste natureceutical. Den inneholder masse naturlige antioksidanter, og  forebygger og bedrer derfor hudaldring.Priser fra kr 495-645.
NATURECEUTICAL: Priori CoffeeBerry er markedets første og eneste natureceutical. Den inneholder masse naturlige antioksidanter, og forebygger og bedrer derfor hudaldring.Priser fra kr 495-645. Foto: Foto: Produsenten

Delicate Temptation og Supreme Temptation har ultrafeminin design, sexy bh-utskjæringer og delikat elastisk blonde.

NY KOLLEKSJON: Triumphs nye vårkolleskjon er superfeminin og sexy. Bh kr 299, hipster kr 149.
NY KOLLEKSJON: Triumphs nye vårkolleskjon er superfeminin og sexy. Bh kr 299, hipster kr 149. Foto: Foto: Triumph

Delicate Temptation består av push-up bh med multifunksjonsstropper. Finnes i A-D skål, størrelse 70-85. Hipsteren i elastisk blonde finnes i størrelse 36-44.

Supreme Temtation består av push-up bh med avtagbare stropper. Finnes i de samme størrelsene som den andre kolleskjonen.

Kolleksjonene er tilgjengelig i butikk fra januar.

Les også: Finn det perfekte undertøyet

6. Kalde netter

MAC Cosmetics lanserer sin nye look «Chill» 15. januar. Dette er en kontrastfylt look med skimrende, lyse øyenskygger kombinert med mørke og dramatiske toner.

Den nye looken minner om kalde netter, snøfnugg og isprinsesser. Prisene varierer fra kr 100-190.

NY KOLLEKSJON: Triumphs nye vårkolleskjon "Delicate Temtation" koster kr 249 for bh-en og 149 for stringtrusen.
NY KOLLEKSJON: Triumphs nye vårkolleskjon "Delicate Temtation" koster kr 249 for bh-en og 149 for stringtrusen. Foto: Foto: Triumph

Les også: Partylook på 1-2-3

7. Mika Denim Tunika

Et av de deiligste plaggene å ha på seg, er tunikaer - enten det er vår, sommer, høst eller vinter.

Vide plagg hvor du kan slappe av og slippe magen løs, er alltid ønsket velkomne i garderoben.

Dessuten er tunikaer veldig allsidige. Når det er kaldt, kan du bruke dem over busker eller tights, og når det er varmt nok kan du bruke dem alene - så lenge de er lange nok og dekker rumpa naturligvis.

KJØLIG LOOK: Mac Cosmetics nye lokk, "Chill", kombinerer lyse og mørke toner. Koster mellom kr 100 og 190.
KJØLIG LOOK: Mac Cosmetics nye lokk, "Chill", kombinerer lyse og mørke toner. Koster mellom kr 100 og 190. Foto: Foto: MAC Cosmetics

Vi falt for denne denim tunikaen fra Gina Tricot. Denim kan man kombinere med alt, og den har dessuten et kjempefint, flettet belte i livet. Kan kjøpes i butikken fra januar, og koster kr 249.

TUNIKA: Vi digger denne tunikaen fra Gina Tricot. Koster kr 249.
TUNIKA: Vi digger denne tunikaen fra Gina Tricot. Koster kr 249. Foto: Foto: Gina Tricot

8. POLI.design-utstilling

Colordesigner er en internasjonal konkurranse for unge designere som ble opprettet av POLI.design i 2007. Kleskjeden Benetton har samarbeidet med POLI.design hvor over 800 unge og kreative desigener og arkitekter ble spurt om å skape fremtidens konseptbutikk. Butikken skulle ikke bare være en møteplass for kommersielle formål, men også et sted for alle mennesker der hi-tech innovasjon møter økologisk holdbarhet.

Vinneren av konkurransen ble Luis Pereira Niguel fra Portugal, og hans bidrag «Combispace» vil bli vist sammen med de andre finalistene på Triennalen i Milano fra 27. januar til 15. februar.

Luis' konseptbutikk kommer til å bli realisert i en Benetton-butikk i fremtiden.

9. Lekre, nye negler

I Storbritannia er Leighton Denny for superstjerne å regne. Etter 15 års erfaring, og mange høythengende priser, er han landets ledende negleguru.

VINNEREN: Luis Pereira Miguel fra Portugal vant Benettons designkonkurranse.
VINNEREN: Luis Pereira Miguel fra Portugal vant Benettons designkonkurranse. Foto: Foto: Benetton

Manikyristen fikser neglene til flere store kjendiser, blant annet Dita Von Teese, Victoria Beckham og Jade Jagger, for å nevne noen.

I 2005 lanserte han sin egen serie med neglelakker og behandlinger, og disse neglelakkene er nå å få tak i her i Norge. Beth's Beauty Center i Oslo er den første til å ta inn merket. Bor du utenfor Oslo-området kan du bestille dem på nett på www.leightondenny.com .

Les også: Neglelakk går aldri av moten

10. Ellos' nye gjestedesigner

VINNERDESIGNET: Slik så Luis Pereira Miguel for seg framtidens konseptbutikk.
VINNERDESIGNET: Slik så Luis Pereira Miguel for seg framtidens konseptbutikk. Foto: Foto: Benetton

Sesongens gjestedesigner for nettbutikken Ellos er svenske Therese Bostedt.

NEGLENYTT: Leighton Dennys egen neglelakkserie er nå til salgs i Norge. Denne heter "Daylight Robbery", og koster kr 198.
NEGLENYTT: Leighton Dennys egen neglelakkserie er nå til salgs i Norge. Denne heter "Daylight Robbery", og koster kr 198. Foto: Foto: Svein-Erik Tøraasen/Blueline Studio

Hennes drivkraft er å finne nye uttrykk og utvikle formspråket innen design.

Thereses kolleksjon for Ellos er inspirert av illustratøren Patric Nagel, og har tydelige referanser til popkulturen.

Klærne vil være tilgjengelig for bestilling fra januar, og prisene ligger fra kr 299.

POPKULTUR: Ellos' nye gjestedesigner har latt seg inspirere av popkulturen.
POPKULTUR: Ellos' nye gjestedesigner har latt seg inspirere av popkulturen. Foto: Foto: Ellos

Denne saken ble første gang publisert 01/01 2009, og sist oppdatert 03/05 2017.

Les også