Matthew Williamson

ETNISK INSPIRERT: Klærne Matthew lager for H&M er også inspirert av det etniske. © Foto: H&M

I november i fjor ble det klart at den britiske moteskaperen Matthew Williamson er den neste gjestedesigneren for den svenske butikkjeden Hennes & Mauritz.

Nå har det også kommet fram at han selv skal fronte reklamekampanjen for sin egen kolleksjon sammen med den kanadiske modellen Daria Werbowy, melder WWD.

Les også: H&Ms nye gjestedesigner

Kampanjen ble skutt av Solve Sundsbo i Mexico for ikke lang tid tilbake.

Dette er første gang Matthew prøver seg som fotomodell, men det tar ikke slutt der. Han skal også medvirke i TV-reklamene for butikkjeden.

Samarbeidet starter med en limited edition-kolleksjonen for jenter som vil være i salg i utvalgte butikker fra 23. april.

Matthew er kjent for å lage fargerike kolleksjoner, ofte med etniske innslag. Dette kommer også til å prege klærne han lager for kleskjeden.

Matthew debuterer også eksklusivt som herremotedesigner for H&M, og det er disse klærne han har på seg i reklamekampanjen.

Hans sommerkolleksjon for både damer og herrer vil være i salg i alle H&M-butikkene over hele verden fra midten av mai.

Les også:

Lansere kleskollkesjon for menn

H&M inntar interiørmarkedet

De beste shoppingtipsene

Margareta van den Bosch og Matthew Willimason

FARGERIKT SAMARBEID: H&Ms kreative rådgiver Margareta van den Bosch og Matthew Willimson ved en av de fargerike kjolene designeren har laget for H&M. © Foto: H&M

Les hele saken

Trude Susegg, redaksjonssjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!