Hervé Léger, som fram til 1999 drev motehuset med samme navn, har ingen sans for dagens tynne modeller.

- De er altfor magre og triste, uttaler Léger til New York Magazine og fortsetter;

- Jeg ville fått panikk hvis jeg skulle arrangert visninger i dag, sier han.

Hyller 90-tallets idealer

Legér synes samtidens ideal, der alle modeller ser ut til å være støpt i den samme, smale formen, er direkte uinspirerende. Han har mer sans for supermodellenes æra på begynnelsen av 1990-tallet:

Les også: Lang kjolemote

Les også: 12 tips til vårgarderoben

Les også: Vårtrend fra Cubus



- Modeller som Cindy Crawford og Linda Evangelista var alltid glade og sprudlende. Sånt ser man nesten aldri nå for tiden, hevder han.

I 2000 grunnla Hervé Léger klesmerket Hervé L. Leroux. Han designer fortsatt for dette merket, men har ingen catwalk-visninger.

Sjefsdesigner hos Hervé Légers gamle merke er i dag Max Azria, som blant annet har skapt den berømte "bandasjekjolen".
Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!