Og da var det egentlig ikke så vanskelig lenger...

Hele Grete Roede-konseptet går ut på at man skal få i seg et visst antall kalorier pr dag, og at disse skal fordeles på flere små måltider samt litt frukt og melkeprodukter i tillegg. Kursboka har mange tabeller der det står hvor mye kalorier det er i forskjellige varer, så er det bare å legge dem på vekta og sette seg med kalkulatoren og regne.

Det er mange spennende oppskrifter i kursboka, og på Grete Roede sine nettsider finnes det enda flere. Anbefaler alle som i blandt sliter med å finne på spennende middagsretter å ta en titt der, for her er det virkelig mye godt. Og det beste av alt er jo at disse rettene er sunne og gir virkelig store og mettende porsjoner. Jeg har blitt stapp-mett etter hvert eneste middagsmåltid, det har tilogmed vært måltider der jeg syntes porsjonene var for store.

Kurslederen pratet en del om det at det er veldig viktig å fordele kaloriene man skal ha jevnt utover dagen, og at det også er viktig å spise nok. Hvis man får i seg færre kalorier enn det som er anbefalt i kursboken går rett og slett kroppen over i en slags hvilemodus, man forbrenner mindre og går ikke ned noe. Jeg har tydeligvis klart å føge programmet ganske bra denne uken, for i kveld veide jeg 85,2 kilo. Jeg har altså gått ned 1,4 siden forrige uke. Synes det er en god start, spennende å se hva vekta viser neste uke!

Les hele saken
Les alt om:

Inger-Lise Kvås, redaksjonsjef

Vi setter stor pris på kommentarer og innspill i debattene våre. Vær forsiktig med personangrep og sjikane og prøv heller å forklare hva du mener og hvorfor. Takk for at du bidrar i debatten!