Designer i magen?

Ditt tannbørstedesign kan bli lansert i hele verden!

Sist oppdatert
Jordan frir til folket når de skal velge nytt tannbørstedesign. Nå inviterer de store og små designerspirer til fri utfoldelse i en nettbasert designkonkurranse, der en heldig vinner får sin tannbørste produsert og solgt i butikker over hele verden.

Folks preferanser

I tillegg står både reisegavekort og spesialdesignede iPoder på premielisten.

- Det er første gang hvem som helst kan bli en tannbørstedesigner, og vi håper mange vil prøve seg, sier Stine Ombustvedt i Jordan.

- Norske tannbørster fra Jordan er kjent for sitt gode design og har en designhistorie uten sidestykke i internasjonal sammenheng. Frem til nå er det designere som har bestemt hvordan de skal se ut, og nå gleder jeg meg til å se resultatet når folket selv får bestemme utseendet, sier Per Sundnes i designkonkurransens fagjury.

- Tidligere i år lanserte vi tannbørsteserien Jordan Individual, der vi med 16 ulike design satser på folks individuelle preferanser. Nå tar vi dette et steg videre og utfordrer alle som vil til å designe sin egen tannbørste ut fra sin personlige smak, sier Stine Ombustvedt, International Marketing Manager i Jordan AS.

Kjendisjury og folkejury

En egen fagjury, bestående av Gunilla Holm Platou, Kjell Nordström og Per Sundnes, samt industridesigner Geir Øxseth og Mari Lea Randsborg fra designbyrået e-Types, vil kåre hovedvinneren av designkonkurransen. Vinneren vil oppleve noe så uvanlig som å se sitt eget produkt i butikkhylla

- Tannbørsten som blir utpekt som vinner av fagjuryen vil bli produsert og solgt over hele verden. I tillegg får vinneren en valgfri reise verdt 10 000 kroner, samt en iPod dekorert med sitt eget design, sier Ombustvedt.

Stem frem folkets favoritt

I tillegg til fagjuryens hovedvinner, skal vinnerne av 2. - 10. plassen kåres. Her er det folkets mening som teller, og alle som ønsker kan gå inn på www.jordanindividual.com for å stemme frem sin favoritt blant de ulike bidragene. Status gjøres opp ved konkurranseslutt 31. desember 2007, og alle vinnerne får en spesialdesignet iPod i det samme designet som de har laget til tannbørsten. I tillegg får den av deltagerne med flest stemmer en valgfri reise verdt 10 000 kroner.

Dette er fagjuryen:

  • Per Sundnes - Journalist og programleder i NRK. Kjent fra blant annet "Store Studio" og ikke minst som programleder for "Melodi Grand Prix" i 2007. Trend- og popkulturekspert med særlig interesse for musikk og moter.
  • Gunnilla Holm Platou - Kunstner og daglig leder for Galleberg Godshus. Kjent fra tv-programmene Hit 40 og Hit Awards, og har jobbet som kunst- og designreporter i Kanal 24. Har hatt stor suksess som maler og med sine ku- motiver.
  • Kjell Nordström - Klesdesigner og stylist som driver designvirksomheten Baron von Buldog. Fikk utmerkelsen Årets Designer under Fashion Awards, Norge 2005. Står bak kolleksjoner/statements som eksempelvis smokingkolleksjonen Behn og Buldog, Eva Braun Kollektion, Propaganda og Europa.
  • Geir Øxseth - Har gjort designarbeider for Jordan siden tidlig på 90 tallet. Er utdannet industridesigner og ingeniør og har ved siden av sin designpraksis stilling som førsteamanuensis ved Arkitekt og designhøyskolen i Oslo.
  • Mari Lea Randsborg - Utdannet arkitekt og grafisk designer ved the Royal Academy of Fine Arts School of Achitecture. Ansvarlig for utvikling og koordinering av designstrategi og prosjekter innen grafisk design for Jordans produkter innen munnhygiene.

    Premier:

  • 1. premie - Fagjuryens vinner: Vinneren får sin egen tannbørste produsert og lansert, reisegavekort verdt 10 000 kroner og en spesialdesignet iPod i det samme designet som på tannbørsten.
  • 2. - 10. premie - Folkets favoritt i avstemning på nett: Det designet som får flest stemmer fra folket får et reisegavekort verdt 10 000 kroner samt en spesialdesignet iPod i samme design som på tannbørsten. De øvrige vinnerne får en spesialdesignet iPod i det samme designet som de har laget til tannbørsten sin.

    Slik gjennomføres konkurransen

  • Designkonkurransen er åpen for alle som ønsker å delta
  • Konkurransen er åpen i hele høst og avsluttes 31. desember 2007
  • For å delta må man benytte det nettbaserte designverktøyet som er spesiallaget til formålet.
  • Hver enkelt deltager står fritt til å designe så mange tannbørster hun eller han vil.
  • For å delta eller for å se nærmere på konkurransen, besøk: www.jordanindividual.com

Denne saken ble første gang publisert 12/10 2007, og sist oppdatert 30/04 2017.

Les også