Gwyneth Paltrow samarbeider med norsk klesmerke
Startet da Paltrow delte bilde av seg selv ikledd det norsk designet.
Det norske klesmerket ByTimo har inngått samarbeid med filmstjernen Gwyneth Paltrow om å lage en ny kjolekolleksjon, skriver Dagens Næringslivs papirutgave lørdag. Forhandlingene begynte etter at Paltrow høsten 2014 la ut et bilde av seg selv på bildedelingstjenesten Instagram iført en kjole fra norske ByTimo.
Det tok ikke lang tid før antall «likes» gikk i taket.
Svært engasjert
Den amerikanske skuespilleren driver nettbutikk gjennom nettsiden Goop, hvor hun har flere hundre tusen amerikanske lesere. Nå har hun utviklet en egen kjolekolleksjon sammen med norske ByTimo. Den skal lanseres på Goop i begynnelsen av august. De økonomiske detaljene i avtalen med Paltrow er taushetsbelagt.
- Det er stats at hun vil satse på oss, med tanke på at hun kan velge på øverste hylle når det kommer til designerkjoler, sier Tine Mollatt, designer og gründer bak ByTimo til Dagens Næringsliv.
Satser i USA
Paltrow har utarbeidet kolleksjonen ved å kombinere kolleksjonen Mollat har utviklet sammen med Pia Tjeltas design, med deres egen hovedlinje.
Samarbeidet med Gwyneth Paltrow er en del av en større satsing ByTimo gjør i USA. Totalt finnes produktene i 1100 butikker rundt om i verden. Omsetningen var 75 millioner kroner i 2014.
Denne saken ble første gang publisert 20/03 2015.