Test av stasjonsvogner

VW Passat

Man kan gjerne si at Passat er en målestokk for mellomklassestasjonsvogner.

DEN ALLSIDIGE: VW Passat er en velbygd bil som kan fås i akkurat den versjonen du ønsker.

DEN ALLSIDIGE: VW Passat er en velbygd bil som kan fås i akkurat den versjonen du ønsker. Foto: FOTO: Produsenten

Publisert Oppdatert

Kort sagt:

+ Plass

+ Kjøreegenskaper

+ Komfort

+ Mange gode motor-alternativer

+ Kan fås med firehjulsdrift

- Ytelsen med 1,6 diesel

Gå en tur i et barnerikt boligfelt, og du vil garantert se mange stasjonsvogner av denne typen. Snakk med noen om familiebil, og ordet Passat vil dukke opp med en gang. På salgstoppen ligger den år etter år.

VW Passat gir litt til alle. Bagasjerommet er rommelig og lettbrukt med sin rektangulære form og sjenerøse høyde. Vi har fått plass til tre barneseter i bredden i baksetet.

Statusbilfølelse

For de voksne kan en Passat med litt utstyr gi statusbilfølelsen. Med full pakke runder du lett en halv million kroner. Forbløffende mange Passater som ruller rundt i Norge, er dyre utgaver av arten.

Men om du ikke har mer enn drøyt kr 300 000, kan du likevel få en Passat som fyller alle normalbehov. 1,6-litersdieselen på 105 hk er lettkjørt og har lavt forbruk, men er nødvendigvis ingen rakettmotor.

Spesifikasjoner

Produsent
Pris

Konklusjon

Dette er en velbygd bil som kan fås i akkurat den versjonen du ønsker, inkludert flere versjoner med automatgir og/eller firehjulsdrift.

Fakta VW Passat:

Billigste versjon (stv.): Kr 309 700 (1,6 diesel)

Anbefalte versjoner: 1,6 diesel med 105 hk, pris fra kr 309 700, og Passat Alltrack 2,0 TDI DSG 170 hk og firehjulsdrift, pris fra kr 489 400

Størrelse, LxBxH: 477x182x152 cm

Oppgitt bagasjevolum: 603 liter

Vår karakter

Nyttige tjenester

FORUM

Underholdning

Tjenester fra Nettavisen

Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag
Nettavisen, Annonsebilag