Victoria kommer til minneseremoni
Deltar på nasjonal sørgedag.
(SIDE2): Svenske kronprinsesse Victoria kommer til Oslo for å delta i den nasjonale minneseremonien i Oslo Spektrum søndag. Dette fremgår av hjemmesidene til det svenske kongehuset.
For Victoria blir søndagens besøk det første til Oslo i løpet av få dager. Etter minneseremonien drar kronprinsessen hjem til Sverige, hvor hun tirsdag skal delta under utdelning av Stockholm Junior Water Prize, før hun igjen er tilbake i Oslo torsdag i neste uke for å være på feiringen av det norske kronprinsparets 10-års bryllupsdag.
Fra før er det kjent at også danske kronprins Frederik kommer til Oslo for å delta i minneseremonien førstkommende søndag. Også Danmark statsminister Lars Løkke Rasmussen har varslet sin deltakelse.