TV 2 gransker ikke kokain-funn
TV 2 mener det er umulig å finne ut hvordan kokainen eventuelt havnet på TV 2-huset på Karl Johan og i Nydalen.
(SIDE2:) Med såkalte DrugWipe, som er et påvisningsinstrument for narkotika, tok Her og Nå turen innom TV 2-huset på Karl Johan og også til Nydalen Studios der «Skal vi danse» spilles inn.
Begge steder ble det funnet rester av kokain og amfetamin på toalettene som er brukes av alle som er innom TV 2 studioene.
BAKGRUNN:Fant kokain i TV 2-huset
- Burde varslet politiet
- Dersom det er riktig at Her og Nå har funnet kokain på et toalett i lokaler TV 2 bruker, er vi svært forundret over at politiet ikke er varslet, men at ukebladet venter for å kunne lage en skandalesak rundt et påstått funn. TV 2 aksepterer selvsagt ikke at narkotika er tilgjengelig på toaletter vi direkte eller indirekte har ansvaret for, sier informasjonssjef i TV 2 Marianne Røiseland til Side2.
Røiseland anslår at toalettene brukes av rundt 8-900 mennesker og at det dermed er umulig å finne en synder.
- De aktuelle toalettene er i bruk av svært mange mennesker, både folk knyttet til flere tv-programmer, gjester, eksterne folk, produksjonsmiljøet, pressen og så videre. Alle toalettene som er testet, er nærmest for offentlige toaletter å regne. TV 2 kommer ikke på grunnlag av Her og Nå-saken til å sette i gang noen egen gransking. Det er innspillinger der hele tiden og skulle Her og Nå-saken stemme er det umulig å vite hvem, hva eller hvordan det har havnet der, sier hun.
Prisverdig Hvit snø-aksjon
Tidligere denne måneden lanserte Oslo-politiet sin «Hvit snø»-aksjon mot kokainbruk i kjendis- og utelivsbransjen.
- Vi synes operasjon «Hvit snø» er en prisverdig aksjon, men vi er ikke så veldig imponert over det Her og Nå og enkelte andre medier har satt i gang for å lage sensasjonssaker, sier Røiseland.
Les saken:Kjendiser sier ja til kokainjakt