Skjønnheten og «udyret»
Benedicte kunne ikke få nok av Kim Rune – mens Jan Fredrik rødmet av antrekket til Linda.
Hellerudsletta (SIDE2): Kim Rune Hagen (17) sang «I Was Made For Loving You» på fredag, og i tro Kiss-stil hadde han en stor svart stjerne over det ene øyet.
- Jeg sang jo Kiss, så da måtte jeg jo ta den helt ut med ansiktsmaling og det som er, sier Kim Rune til Side2.
Se bilder fra fredagens finalerunde nederst
Forsvant fort
- Jeg ser for meg Gene Simmons som slår seg på magen og ler høyt fordi du gjør en strålende versjon! sa Asbjørn Slettemark om Kim Runes innsats.
Ansiktsmalingen var tydeligvis ikke helt Kim Runes stil, og ble vasket av rett etter opptredenen. Heller ikke klærne var ungguttens vanlige stil.
Prøver seg som «naken»
- Jeg har fått beskjed av Benedicte om å vise mer nakenhet og det gjør jeg jo nå, men dette er definitivt ikke sånn jeg ville gått kledd til vanlig, sier han.
Kim Rune har flere ganger blitt omtalt som en av årets Idol-favoritter, men selv ser han ikke på seg selv som en favoritt.
- Jeg tror ikke jeg er noen utpreget favoritt, men jeg synes det gikk veldig bra i dag. Det er flere medieskapte favoritter, og Isabella som røyk ut i dag var jo en av dem, sier han.
Elsker scenen
- Jeg bare elsker dette her. Det var en helt fantastisk følelse å stå på scenen i dag, sier Linda Steen (17).
Porsgrunnsjenta opptrådte med «What A Feeling» - en opptreden som fikk dommersjef Jan Fredrik Karlsen til å rødme av hennes sexy opptreden i lårkort kjole og frekke støvletter.
- I like making love
- Du prøver å elske med låta, og det syns jeg du klarer bra, nærmest fniste Jan Fredrik.
- Sa han virkelig det? Ha-ha! Jeg husker ikke noe av det dommerne sa, alt som skjedde etter at jeg var ferdig på scenen er borte. Men det var jo morsomt sagt, ler 17-åringen.
- I like making love with music, utbryter hun og blunker lurt.
Får blackout
Linda innrømmer at det er nervepirrende å opptre i Idol.
- Beina er liksom ikke helt med, jeg mister liksom følelsen i dem. Og etterpå husker jeg ingenting, forteller ungjenta, som er tydelig preget av at venninnen Isabella røyk ut i fredagens program.
Les mer:Favorittens sjokk-exit
Les også:Blå Mariann gikk amok
Redd for å ryke
Hun synes det er trist at det blir så mye usikkerhet i forkant av og under sendingene.
- Jeg blir litt redd for å ryke ut. Det hadde vært litt deilig å komme hjem, men jeg elsker dette her og håper jeg får fortsette å gjøre dette utrolig lenge, sier hun.