Selger billetter for fire millioner kroner

- Folk ønsker å komme i kontakt med sine avdøde kjære, sier klarsynte Lisa Williams, som har inntatt Norge.

Publisert

600 forventningsfulle tilskuere, i hovedsak kvinner, fikk nok også valuta for pengene, ut fra stemningen i Teatersalen i Lillestrøm kultursenter mandag kveld å bedømme.

Lisa Williams, som hevder hun er klarsynt, startet i går sin norgesturné, og billettene ble raskt revet bort, skriver rb.no. Det er heller ikke et eneste sete å oppdrive til de neste 11 forestillingene.

Det er snakk om billettinntekter for rundt fire millioner kroner på de 12 forestillingene. Beløpet er antall solgte seter ganget med 595 kroner, som er billettprisen. Dette er bruttofortjenesten, for Williams har selvsagt utgifter når hun og hennes team er på turné.

- Når det gjelder billettpriser så har jeg ingenting med det å gjøre, sier Williams til Romerikes Blad, og hva hun sitter igjen med etter endt turne vet hun ikke selv.

LES OGSÅ: – Fravær av kritisk tenkning er ikke bra

Mange er skeptiske
- Men folk er tydeligvis villige til å betale den prisen det koster for å se showet ditt. Hvorfor er dette så populært?

- Jeg tror at folk ønsker å komme i kontakt med sine avdøde kjære, sier Williams. Hun forteller at hun får inn beskjeder fra de døde allerede før forestillingen starter.

- Jeg kjenner energien fra folkene i salen, og jeg skriver opp alt jeg får inn cirka tjue minutter før showet starter, sier hun. Hun påberoper å være både klarsynt og synsk, og i tillegg til å komme i kontakt med de døde, så kan hun visstnok også se inn i framtiden. Hun driver også healing.

- En gang snakket jeg med et eldre ektepar. Jeg så at mannen kom til å dø innen tre uker, og det stemte faktisk, sier Williams til avisen.

LES OGSÅ: - Jeg vil gjerne takke prinsesse Märtha personlig

- Skjønner du at folk er skeptiske til deg og det du driver med?

- Ja, det forstår jeg veldig godt. Min far var veldig skeptisk i mange år han også, men han ble etter hvert overbevist. Jeg elsker at folk er skeptiske. Jeg har overbevist mange skeptikere opp gjennom, sier hun og smiler.

Tror du det er mulig å snakke med de døde? Ta debatten nederst i artikkelen!

Bestemors smykker
Planen hennes på kultursenteret i går var egentlig å starte med meditasjon, slik at folk selv kan lære hvordan de skal komme i kontakt med sine avdøde kjære.

Men siden hun fikk så mye energi fra salen valgte hun å droppe meditasjonen, og heller snakke med de avdøde til folk i salen.

Flere ganger fikk hun inn stemmer og spesifikke signalement fra avdøde. Hun snakket med dem, og henvendte seg direkte til publikum. En av dem som fikk kontakt med sin bestemor var Hanne Dagmar Dyrhovd (51) fra Vikersund.

- Dette var veldig spesielt, og helt uventet. Alt hun sa til meg stemte. Hun sa at bestemoren min snakket om smykkene jeg arvet av henne, og at jeg ikke brukte dem. Det var også snakk om at jeg ønsker å bytte jobb og at jeg dater ny kjæreste. Alt stemmer, sier Dyrhovd.

Ønsket kontakt
Karoline Opsahl Rognan (25) fra Aurskog hadde tatt turen til showet i går i håp om å komme i kontakt med bestemoren sin. Hennes bestemor var ikke en av dem som Williams fikk kontakt med under showet, men vi snakket med Rognan før forestillingen startet.

- Jeg har tatt på meg smykket til bestemor i håp om at det hjelper. Hun døde bare tre måneder før datteren min ble født. Jeg skulle ønske hun fikk møtt henne. På en måte føler jeg at hun har det, men jeg skulle gjerne ha fått det bekreftet, sier Rognan.

Pål Habbestad og Helene Habbestad fra Flateby tok turen for å høre på Lisa Williams i håp om å komme i kontakt med deres avdøde bror, men heller ikke de var blant dem som Williams henvendte seg til.

- Jeg har sett henne på tv. Jeg er ikke overbevist, men har lyst å bli det, sa Pål Habberstad før showet i går.

Flere nyheter fra Romerikes Blad får du her!