NRK fremskynder «Downton Abbey»
NRK fikk ut fingeren – og fremskynder sendestart på tredje runde med «Downton Abbey».
(SIDE2): Serien startet på hjemmebane i Storbritannia sist helg. Men NRK hadde opprinnelig tenkt å vente til uti oktober før norske seere fikk bivåne hvordan det går med familie og tjenerskap i herskapshuset.
Nå melder Aftenposten at NRK har ombestemt seg, og kjører på fra søndag 30. september.
– «Downton Abbey» er en av våre mest populære dramaserier som mange seere følger og gleder seg til. Første episode hadde premiere i England på søndag, og siden vi fikk muligheten til å ligge så tett opp til ITVs sendinger, så vi ingen grunn til å vente, forteller kanalansvarlig for NRK1, Lise Storm Hansen, til avisen.
Sist seerne fikk en dose «Downton Abbey», var i julen i fjor. Julespesialen oppnådde hele 690.000 seere.
(ANB-NTB)