Nå har WC-damen fått en helt ny betydning
Denne kampanjen tar av i sosiale medier.

(SIDE2): WC-damen har blitt superhelt.
- Det var aldri en kjole
På offentlige steder ser man ofte skilt som definerer om toalettet er ment for herrer eller damer.
Nå har skiltet som symboliserer dametoalett fått en helt ny mening, ifølge Huffington Post som i skrivende stund har fått 19.000 likes på sin artikkel.
For det er ikke en kjole damefiguren har på seg, det er nemlig en superhelt-kappe, skriver avisen.
Bakgrunnen for denne tolkningen er en ny kampanje som selskapet Axosoft har satt i gang.
29.april i år arrangerte Axosoft «Girls in Tech conference» der de lanserte kampanjen #ItWasNeverADress.
- Vi har sett på denne kvinnen med et feil syn. Det var aldri en kjole hun hadde på seg, sier Tania Katan fra Axosoft.
Heier på kvinnen
Hensikten med kampanjen er å å bli kvitt kvinnefordommer. Selskapet mener at jenter ofte blir oversett og nå vil de hylle alle kvinner over hele verden.
Axosoft håper at kappe-damen vil bidra til å skape dialog rundt kvinner som er involvert i teknologi, vitenskap og andre felt der det kvinnelige kjønn er underrepresentert.
- Når vi ser annerledes på kvinner... så ser vi annerledes på verden.
YESSS!! There's a new way to look at it! #ItWasNeverADress http://t.co/tyl3Gm8Syq ~ @meredithshaw pic.twitter.com/tQGWDo7d6h
— CHUM 104.5 (@Chum1045) 6. mai 2015
"If we see women differently, we see the world differently" #ItWasNeverADress pic.twitter.com/gZ5nHQd1Sk
— Carol Martindale (@CLuong708) 6. mai 2015
indeed ;-) so awesome. #itwasneveradress #superhero #tearsmeup #divinefeminine pic.twitter.com/4FwoS9hvpa
— Alanis Morissette (@Alanis) 5. mai 2015
It was never a dress: campaign to shift perceptions about women @lindawfox10 reports http://t.co/22aufpKKNY #ItWasNeverADress
— FOX 10 Phoenix (@FOX10Phoenix) 6. mai 2015
#itwasneveradress @kinseyschofield pic.twitter.com/MNWFTSDL3s
— Linda Williams (@LindaW2024) 5. mai 2015
‘It Was Never A Dress Graphic” goes bananas online: http://t.co/z1Qo8KOFtB #ItWasNeverADress pic.twitter.com/qY7EHBqUEP
— Women in the World (@WomenintheWorld) 3. mai 2015
Taking some AxoSelfies at @ScrumAlliance #SGPHX #ItWasNeverADress pic.twitter.com/TVsdrEExmH
— Axosoft (@axosoft) 5. mai 2015
A women's bathroom sign just got a whole new meaning thanks to this company #ItWasNeverADress http://t.co/kaPntgXpUD pic.twitter.com/YUxiwnQrFw
— Omaze (@omaze) 5. mai 2015
How a toilet sign is changing the way the world views women #itwasneveradress http://t.co/T3rzsQdDdu pic.twitter.com/FVRTupl2to
— Stylist Magazine (@StylistMagazine) 5. mai 2015