Nå har WC-damen fått en helt ny betydning

Denne kampanjen tar av i sosiale medier.

DET VAR ALDRI EN KJOLE: Axosoft har byttet ut kjolen med superhelt-kappe.
Publisert

(SIDE2): WC-damen har blitt superhelt.

- Det var aldri en kjole

På offentlige steder ser man ofte skilt som definerer om toalettet er ment for herrer eller damer. 

Nå har skiltet som symboliserer dametoalett fått en helt ny mening, ifølge Huffington Post som i skrivende stund har fått 19.000 likes på sin artikkel.

For det er ikke en kjole damefiguren har på seg, det er nemlig en superhelt-kappe, skriver avisen. 

Bakgrunnen for denne tolkningen er en ny kampanje som selskapet Axosoft har satt i gang.

29.april i år arrangerte Axosoft «Girls in Tech conference» der de lanserte kampanjen #ItWasNeverADress.

- Vi har sett på denne kvinnen med et feil syn. Det var aldri en kjole hun hadde på seg, sier Tania Katan fra Axosoft.

Heier på kvinnen

Hensikten med kampanjen er å å bli kvitt kvinnefordommer. Selskapet mener at jenter ofte blir oversett og nå vil de hylle alle kvinner over hele verden.

Axosoft håper at kappe-damen vil bidra til å skape dialog rundt kvinner som er involvert i teknologi, vitenskap og andre felt der det kvinnelige kjønn er underrepresentert. 

- Når vi ser annerledes på kvinner... så ser vi annerledes på verden.