Verdens høyeste konsert
I fjor satte Katie Melua verdensrekord i dypeste undervannskonsert. Nå vil Magnet ta rekorden i lufta.
(iBergen.no) Førstkommende tirsdag har Magnet slippkonsert for sin kommende plate «The Simple Life». Han satser på å være minst like høytsvevende som Paris Hilton og Nicole Richie, og vil derfor gjennomføre konserten på 30 000 fot i et fly mellom Oslo og Reykjavik.
Spiller i 20 minutter
- Jeg har lyst til å gjøre noe morsomt og annerledes. Hvis vi kommer i Guiness rekordbok er det også fett. Ingen har noensinne avholdt en konsert så høyt opp. Den vil nok vare i 20 minutter. Jeg tror det vil gå uten problemer, sier artisten til BA.
Even Johansen, alias Magnet, fikk ideen sammen med kameraten Per Arne Trygg, som er ansvarlig for flyskrekkurs i SAS. Ifølge Magnet sa flyselskapet ja på pletten. Han sier de vil ta ut en del seter og lage en scene. Det blir 150 sitteplasser for fans, konkurransevinnere og pressefolk.
Helaften i Reykjavik
De heldige deltagerne vil få være med på en helaften. I Reykjavik vil det bli bading i Den bla lagune, etterfulgt av nok en konsert. Deretter vender de tilbake til Oslo på kvelden.
«The Simple Life» har blitt godt mottatt av norske musikkanmeldere, og vil være i salg fra mandag av.