Turboneger solgte til gull
Turboneger beviste at det er deathpunk folk vil ha - torsdag fikk bandet gullplate.
(SIDE2:) Forrige uke kom Norges største undergrunnsband med platen «Retox», som torsdag ble hedret med gullplate.
Det er på bandets blogg på My Space bandet forteller om trofeet, men selv om de er glade for hederen er de tilsvarende irritert på Traveling Wilburys.
- I dag fikk vi gullplaten i Norge, og kom på 3. plass på de svenske hitlistene - bare slått av nasjonalhelten Per Gessle, og noen blinde fyrer som kaller seg The Traveling Wilburys, som pisker sin døde hest ved å gi ut en samleplate og dermed snyte oss for en nummer én-plassering, skriver bassist Thomas «Happy-Tom» Seltzer på My Space.
- Disse krøplingene slo oss i Norge også, og henviste oss til en 2. plass. We will bury the Wilburys, skriver han.
Ingen vil si noe
Gullplaten er det imidlertid ingen som vil snakke om. Da Side2 ringte til vokalist Hank von Helvete hadde han ingen kommentar til gullplaten, men henviste til Anette Andersen i plateselskapet Universal.
Andersen på sin side sier imidlertid til Side2 at hun «ikke vet noen ting om dette».
Vi satser på at Turbonegers bassist og visjonære kraft, Happy-Tom, vet hva han snakker om, når han skriver at gulltrofeet er i boks.
Klikk her for å lese Turbonegers alltid like underholdende blogg .