Til Norge for første gang
Kanadiske Rush får sin debut på en norsk konsertscene til høsten.
(SIDE2:) Rush går på scenen i Oslo Spektrum 26. oktober, opplyser arrangør Gunnar Eide Concerts. Rockerne fra Canada har en stor fanskare i Nord-Amerika, men også i Norge har de flere trofaste fans.
Trioen ble dannet i 1968 og kom ut med sitt debutalbum i 1974. De er hedret i kanadiske Music Hall Of Fame og er et band som er meget anerkjent på tvers av sjangere.
I 2004 feiret de sitt 30-årsjubileum med blant annet en Europa-turné, etter å ha holdt seg borte fra Europe i over ti år.
30. april kommer platen «Snakes and Arrows», som er produsert av Nick Rasculinecz (Velvet Revolver, Foo Fighters). Vokalist og bassist Geddy Lee har selv uttalt at dette er det beste de har gjort på årevis.
Billettsalget startermandag 16. april, via Billettservice, Oslo Spektrums nettsider eller ved billettluken til Oslo Spektrum.