Strømøy leder folke-Idol

Nye og folkelige stjerner - det er det Tore Strømøy skal finne på lørdagskvelden til NRK1.

Publisert

(SIDE2:) Tore Strømøy skal lede «Lyden av lørdag» som tar seg som mål å finne Åge Aleksandersen og DDEs arvtakere.

- Vi er ute etter enkeltartister, duoer, trioer - band som vil ut og fri til publikum, sier Strømøy til VG.

Premiere på «Folke-Idol» er september.

Seks kjente artister vil lede de nye talentene. Som i «Idol» får vinneren platekontrakt.

Målet er å kapre den norske folkesjela og dansegulvene.