Strømøy leder folke-Idol
Nye og folkelige stjerner - det er det Tore Strømøy skal finne på lørdagskvelden til NRK1.
(SIDE2:) Tore Strømøy skal lede «Lyden av lørdag» som tar seg som mål å finne Åge Aleksandersen og DDEs arvtakere.
- Vi er ute etter enkeltartister, duoer, trioer - band som vil ut og fri til publikum, sier Strømøy til VG.
Premiere på «Folke-Idol» er september.
Seks kjente artister vil lede de nye talentene. Som i «Idol» får vinneren platekontrakt.
Målet er å kapre den norske folkesjela og dansegulvene.