Storslått konsert for gamere
Verdens største konsert med spillmusikk holdes i Norge.
Klikk på playknappen over for en smakebit fra konserten.
(Spillmagasinet): Spillere og musikkinteresserte, merk dere datoen 26. oktober. Da settes konserten «PLAY! - A video game symphony» opp på Electroworld 2007.
Konserten har blitt holdt over store deler av USA, i Sydney, Singapore og Stockholm for fulle hus, men aldri har det vært så stort som det blir i Norge.
- Dette vil være den største oppsetningen av dette showet i verden, sier Thomas Borgvang hos arrangøren Play Event på en pressekonferanse torsdag formiddag.
Konserten arrangeres i samarbeid med Kringkastingsorkesteret og varer i hele to og en halv time. Tre gigantiske storskjermer viser bilder fra spillene for å sette publikum i den rette stemningen.
På «låtlista» finner vi musikk fra blant annet «Final Fantasy», «Metal Gear Solid», «Shenmue», «Halo», «World of Warcraft», «Silent Hill», «Zelda», «Super Mario Bros», «Battlefield 1942», «Sonic» og «Castlevania».
Konserten er imidlertid ikke bare for spesielt musikk- eller spillinteresserte.
- Det vil være aktiviteter rundt konserten og «happenings» hele dagen, så showet skal passe for hele familien, sier Borgvang.
Har du lyst til å få med deg høsten store musikkopplevelse for gamere må du imidlertid punge ut med enten 395 eller 495 kroner, og det kommer eventuelt i tillegg til prisen på messebilletten.
Publikum loves imidlertid valuta for pengene.
- Det er ikke den billigste løsningen å leie et helt symfoniorkester, men det er garantert den morsomste, sier Martin Revheim i Kringkastingsorkesteret.
Har du ikke har anledning til å dra på konserten så blir den filmet, men det er foreløpig ikke bestemt hva dette materialet skal brukes til eller hvor det eventuelt blir sendt.
Les flere spillsaker på våre spillsider.