Salgsrekord for Madcon

Ingen norske rappere har gjort det så bra.

Publisert

Norsk hip-hop er ikke død, blant annet takket være folk som Madcon.

I dag, fredag, fikk danseløven Tshawe og hans partner Yosef det gjeve trofeet platinaalbum, for sin nye plate «So Dark The Con Of Man».

Etter å ha vært mindre enn en uke i salg. Ingen norske rappere, selv ikke Klovner I Kamp, har prestert dette tidligere. Duoens musikkselskap Bonnier har nå shippet over 30.000 eksemplarer til butikk, og har trykket opp nytt stort opplag.

Albumet har fått terningkast 5 fra de fleste norske aviser, blader og nettsteder.

«Beggin» er fremdeles nummer 1 på VGs Topp 20, etter å ha vært på lista i seks uker på rad, samt at singelen har førsteplassen på radiolista Hit 40.

DETTE BLIR MADCONS NESTE SINGEL

Madcon er selvsagt booket til konserter over hele landet i lang tid fremover, og gutta feirer utgivelsen av sitt nye album med konsert på Fabrikken i Oslo lørdag kveld.

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!