Rybak mest sett på YouTube
Eurovision-seier gir klikkfest på nettet.

(SIDE2): I skrivende stund har Alexander Rybaks fremføring av vinnerlåta «Fairytale» i Moskva over 6 millioner treff i løpet av mai måned.
- Helt fantastisk
Det betyr at Eurovision-kongen dermed er den mest sette videoen denne måneden på videogiganten YouTube. Når man tar med i betraktningen at videoen bare har ligget ute siden 16. mai, er dette imponerende tall som utvilsomt vil glede mange nordmenn.
- Det er jo helt fantastisk. Det sier noe om Alex og om låten, erklærer Rybaks manager Kathrine Synnes Finnskog til VG Nett.
Få nytt fra Side2: Klikk her!
Europeisk offensiv
I tillegg til versjonen med flest klikk, ligger en annen video av Rybaks forrykende show på 8. plass på topplista med over 2.5 millioner treff i samme tidsrom.
Les her: Så mange mill tjener Rybak
Etter seieren i MGP, har promoapparatet rundt Alexander allerede satt i gang en europeisk storoffensiv, med besøk til land som Tyskland, Nederland og Hviterussland. Snart står også smurfe-hetserne i Sverige og de litt mer joviale danskene for tur.
- Vi har vært veldig heldige og kunne gå rett i arbeid etter finalen i Moskva. Vi har allerede mange samarbeidspartnere og plateselskap internasjonalt, i tillegg til at låten har begynt å leve sitt eget liv på nettet, sier Synnes Finnskog.
VIDEO: Se mai måneds mest sette video her