Pinlig PR-plan endte hos journalist

Artisten som bor i Bergen, planla hvordan han kunne bruke et veldedig formål til å promotere seg selv. Dessverre havnet e-posten hos Bergens Tidende.

Publisert

(SIDE2): Det er avisen selv som nå trykker saken om hvordan Håvard Lothe i en e-postutveksling med en PR-agent forslår å knytte seg til veldedige formål for å få oppmerksomhet.

«Hva om jeg hadde gitt bort en av låtene mine på albumet. Hadde vi klart å utnytte det litt? For eksempel i en sånn reklamesnutt, eller i en annen sammenheng? Så kunne jeg liksom ha brent veldig for saken som jeg endte opp med å gi den til», heter det i e-posten som Bergens Tidende siterer.

E-posten ble ved en tabbe sendt til avisen fra PR-selskapet Head of Promotion.

PR-agenten Nina Lauritzen sier til avisen at artistens engasjement er ekte, og at han bare har ordlagt seg feil. Håvard Lothe understreker også at han er opptatt av Kirkens Bymisjon, og at engasjementet er ektefølt.