Pete blir Vogue-modell

Verdens største motemagasin Vogue har bestemt seg for å sette skandalerockeren Pete Doherty på forsiden.

Publisert

(SIDE2): Tro det eller ei: Pete går i Moss sine fotspor og blir modell.

Pete Doherty er mer kjent for en rekke narkotikaskandaler enn for sitt utseende. Likevel er han snart å se på forsiden av Vouge - verdens mest anerkjente motemagasin.

40 for å fikse
Torsdag tok Doherty modellbildene i et studio i London. Hele 40 stylister, make-up artister og lyseksperter måtte til for å gjøre vokalisten vakker.

Det har også blitt antydet at Doherty og Moss skal synge en duett sammen, som skal utgis sammen med utgaven av Vogue. Duetten skal være kalt «La belle et le bete», direkte oversatt «Skjønnheten og udyret».

Ler av Doherty
Nyheten om at Pete blir forsidemodell har skapt mye blest i England.

Avisen The Sun har laget sin egen versjon av hvordan de tror Vouge-forsiden vil se ut. Under tittelen Rouge er et svett og slitent bilde av rockeren, med oppslag som «Storbritannias topp ti narkolangere» og «101 måter å få sesongens heroin-look».

- Personlig synes jeg det er forferdelig at han blir brukt som et ikon for skjønnhet og kulhet - uansett hvor talentfull han er, skriver reporteren.

Skaper reaksjoner
Pete Doherty har vært innlagt på diverse rehabliteringssentre for hans narkotiskamisbrukt, og har vært i retten en rekke ganger etter å ha blitt pågrepet i besittelse av narkotika.

Pete Doherty er frontfigur i det britiske bandet Babyshambles.

LES OGSÅ: