Ole IDole klar for turné
Det er mye Ole Evenrud helst vil glemme fra 80-tallet.
(SIDE2): Ole Evenrud hadde sin storhetstid som artist på 80-tallet og brukte da artistnavnet Ole I'dole. Med puddelhår, stripete genser og tiger-jakke sang han låter som «Det Va'kke Min Skyld», «This Town Ain't Big Enough For The Both Of Us» og «Desperado».
Siden den tid har han vært et kjent ansikt som blant annet Idol-dommer og musikk-produsent. Nå er Ole Idole klar for å bli pophelt igjen. I juli reiser han nemlig på «Gylne tiders sommerturné 2007».
- Jeg skal spille alle hitene mine – alle to, sier Evenrud til Side2.
Gamle helter
Evenrud påpeker at han kommer til å savne familien, men ser likevel fram til å turnere.
- Turné er som en verna bedrift, jeg vet ikke hvor jeg skal, og folk forteller meg hvor og når jeg skal spille.
- Jeg tror det blir moro!
«Det vakke min skyld»-stjernen skal reise rundt i Norge sammen med Øyvind Mund, Ingar Thorsen og Steinar Marthinsen fra TV- og plate-suksessen «Gylne tider». I tillegg entrer gamle helter Alphaville, Tony Hadley, Katrina Leskanich (fra Katrina & The Waves) og Return scenen.
Fortrengte minner
Evenrud hadde det moro på 80-tallet, men innrømmer at det er mye han helst også vil glemme.
- Det er mye som er fortrengt, men jeg husker godt klærne og musikken. På sikt så forsvinner alt som er kjipt, er det ikke sånn da?
- Men jeg hadde det moro på 80-tallet - hadde det moro på 90-tallet og!
Evenrud beskriver den kommende turneen og konsertene som befriende og underholdende.
- For de som har opplevd musikken så gir det en sentimentalitet. Det var en tid som var mer fri, mange vil nok få et glimt av russetida på nytt. Det blir ren underholdning.
«Gylne tiders sommerturné 2007» vil ha 15 show rundt omkring i landet, med premiere i Wrigthegaarden i Langesund 18. juli. Siste spilledato blir 4. august. Turneen kommer blant annet innom Ski, Trondheim, Lillestrøm, Bergen, Haugesund og Stavanger, skriver tv2.no.