Ny jobb for Macca
Sir Paul McCartney og Ozzy Osbourne blir programledere når BBCs Radio 1 feirer 40-årsdag.
(SIDE2): Macca og Ozzy er blant de ti heldige som får bruke radiobølgene til å spille musikk som har inspirert dem opp gjennom tida.
Eksklusiv liste
Serien kalles Radio 1 Legends og starter 17. september med McCartney som første stjerne ut.
Andre artister som er tildelt det ærefulle oppdraget er Noel Gallagher, Debbie Harry, The Arctic Monkeys, Gwen Stefani, Paul Weller, DJ Paul Oakenfold, Dave Grohl og Norman Cook (Fatboy Slim).
Inspirasjonskilder
Macca skal blant annet spille låter av Elvis, Chuck Berry, Jerry Lee Lewis og The Rolling Stones, i tillegg til The Beatles.
Radio 1 er Storbritannias største, viktigste og mest kjente radiostasjon for populærmusikk. Jubileet vil bli markert fra 17. til 28. september.