Nok ei Kaiser-plate
Kaiser Chiefs slipper nytt album tre måneder etter det forrige.
(Side2): Under innspillingen av «Yours Truly, Angry Mob» skrev britene nok låter til å fylle enda en utgivelse.
Les anmeldelse:Kaiser Chiefs for alltid
Det ville jo være for dumt å bare kaste dem på båten, og nå har bandet bestemt seg for å gi dem ut i april.
Det skjer på Kaiser Chiefs eget plateselskap. Plata er imidlertid – hva nå enn det betyr – kun forbeholdt fansen, skriver Gaffa.dk.
Masseproduksjon
Bandet varsler på toppen av det hele at de allerede er i gang med neste «ordentlige» plate.
- Det kan være frustrerende å vente mellom utgivelser. Da vi skrev «Employment» spilte vi ikke inn noen ting i løpet av de to neste årene. Vi foretrekker derfor å begynne innspillingen av vårt nye album så snart som mulig. 60-tallsbandene pøste jo ut album, og det ønsker vi også å gjøre, sier bassist Simon Rix til MTV.