- Maria grillet meg
Fredrik Skavlan ble grillet av kjæresten Maria Bonnevie før han tok den endelige beslutningen om å trekke seg fra Først & Sist.
(SIDE2:) Tirsdag ble det kjent at Fredrik Skavlan slutter som programleder i Først & Sist etter 17 sesonger og 10 år.
Har ikke kontrakt
- Om det ender opp med TV eller noe helt annet kan jeg ikke helt si ennå, sier Fredrik Skavlan til Side2. Han understreker at det kan være like fristende med en jobb utenfor kamera.
Foruten å være fredagskonge på NRK, er Skavlan kjent og mye brukt som illustratør og kommentator.
Skavlan takker for seg i Først & Sist uten å ha ny kontrakt med NRK.
- Nei, men de gir meg jo følelsen av at de kanskje vil lage en? Sier han. Han er også kvikk til å si at han aldri tror at Først & Sist ville bli det samme uten NRK som ga ham og programmet rom til å vokse.
- Om man skal lage TV, er NRK en svært attraktiv kanal, sier han til Side2.
- Et følelsesmenneske
I et drøyt år har Fredrik Skavlan vært sammen med skuespilleren Marie Bonnevie. Til Dagbladet sier han at han er et følelsesmenneske som lett kunne bestemt seg uten å tenke grundig igjennom sakene.
- Maria testet meg skikkelig på hvor dypt det egentlig stakk, sier Fredrik Skavlan til Dagbladet.
Avgjørelsen tok han i fjor høst, og kjæresten Maria Bonnevie grillet ham for å teste om det var virkelig dette han ønsket.
- For det er mye identitet for meg i dette, helt klart, sier han til avisen.
Når det gjelder opp- og nedturer i Først og Sist har de også vært noen, men Skavlan vil ikke skille ut enkelte.
- Jeg har så dårlig hukommelse, men morsomst er nok når ikke alt går som planlagt. Det verste har jeg fortrengt, sier han.