Lee slutter i Mötley Crüe
Tommy Lee topper en hektisk skandaleuke med å slutte i Mötley Crüe.
(SIDE2:) Få dager etter å ha slåss med Kid Rock foran en hel verden på MTV-galalen, skal Tommy Lee ha informert bandkompisene Nikki Sixx og Mick Mars om at han trekker seg fra bandet, som han var med å grunnlegge i 1981. Det melder Splash News.
Tvunget?
Oppsigelsen kommer midt i et bittert rettsoppgjør med en tidligere manager, som ifølge bandet skal ha prioritert Tommy Lees sideprosjekter fremfor Crües plateinnspilling og turné.
Lee kan imidlertid ha blitt bedt om å slutte i bandet. Uttalelser han har gitt til amerikansk presse vitner ikke om en mann som ønsker å slutte.
- Jeg er ett av de opprinnelige medlemmene av Mötley Crüe. På grunn av de interne vanskelighetene i bandet, som er blitt luftet i offentlighet, er min fremtid i bandet høyst usikker. Jeg har uten hell prøvd å komme i kontakt med mine bandkamerater, og har gjort det klart for dem at jeg ikke kommer til å vende ryggen til bandet jeg har vært med i de siste 25 årene, sier han ifølge Splash.
- Trist
- Det er leit at rettslige oppgjør mellom selskapene våre og min personlige manager splitter oss. Jeg håper vi kan bli enige om dette oss imellom, sier han.
I søksmålet mot Carl Stubner heter det seg at han har melet sin egen kake ved å promotere Tommy Lee personlig, fremfor Mötley Crüe som band. Motivet skal være at Stubner tjener mest penger på at Lee tjener penger på siden av Mötley Crüe.
Stubner var en av tre managere for Mötley Crüe, og var i tillegg Lees personlige manager.