Kronprinsparet jublet
Simply Red åpnet konserten i Spektrum til klapp og store smil fra Haakon og Mette-Marit.
(SIDE2): Da Simply Red åpnet konserten i spektrum med «Something got me started» smilte og klappet kronprins Haakon og Mette-Marit nesten om kapp. Han fulgte opp med sangene «Stars» og en helt ny sang «So Not Over You».
SIDE2 TV:Se video av Nobel-stjernene her
Koser seg på konsert
Kronprins Haakon nyter konserten ved siden av fredsprisvinneren Mohammad Yunus og Mette-Marit ser også ut til å kose seg der hun sitter i sin blå kjole med perlearmbånd og knallgul veske.
Vertinnene for kvelden er Sharon Stone og Anjelica Huston og kveldens artistgalla består av blant annet John Legend, Rihanna, vår egen Morten Abel og den meksikanske sexbomben Paulina Rubio.
- Jeg ønsker fred
På pressekonferansen tidligere i dag svarte Stone på en rekke spørsmål fra media;
- Jeg ønsker meg mer fred og jeg mener det er fredfulle måter å oppnå det på, sa Sharon Stone på spørsmål fra salen om hvordan hun syntes det var med fredstenkingen i sitt eget land.
Roten til alle skjevheter
Også artisten Paulina Rubio fikk sat noen velvalgte ord om fred da Side2 intervjuet henne tidligere i dag.
- For å oppnå fred er man nødt til å starte fra bunnen av, og prøve å finne roten til skjevhetene i verden. Derfor synes jeg Muhammad Yunus er en verdig vinner av årets pris. Det er viktig å sette pris på de som gjør noe for verdensfreden.
Følg med..
Side2 følger konserten direkte og holder deg oppdatert på hva som skjer under årets fredspriskonsert.