Kom sent, men godt
Blind Archery Club plantet popvibber i badet.
(SIDE2): For to år siden spilte oslobandet på festivalens lille talentscene for uetablerte band og artister, Norwegian Underwood.
Med majorkontrakt i hånda og årsferskt debutplate på CVen fikk de i år lov til å vise seg på Frognerbadets hovedscene.
Og man ser tydelig utviklingen. Bandet er veldrevet og godt skolert. Medlemmene veksler på instrumentene og utviser stor spilleglede.
Men det skorter noe på energien i starten. Vokalist Pelle Nordlie virker ikke helt fokusert, og mer opptatt av hva som skjer innad i bandet enn oss som står og ser på dem.
Dermed går låtene litt av seg selv, og mellom singelmateriale som «High on morning dew» og «Of the deep end» er det dessverre en del daukjøtt som krever litt ekstra energi.
Det kommer faktisk ikke ordentlig i gang før Nordlie får ytret noen søtt naive ord om karrieren og deres vei opp fra nevnte Underwood-scene som en innledning til nettopp «Of the deep end».
Den er imidlertid av prima vare og endelig virker fokus å rette seg mot publikum. Dessverre er det bare en låt igjen herfra og ut. Hadde vært fint med noen ekstranummer, merker jeg.
LES MER OM NORWEGIAN WOOD 2007: