Kaffekjede starter plateselskap
Paul McCartney (64) er første artist ut på Starbucks.
(SIDE2): Tidligere har artister som Ray Charles, Bob Dylan, Sheryl Crow og Rolling Stones solgt seg eksklusivt til Starbucks gjennom sine egne plateselskaper
Kaffe på iTunes?
Nå tar kaffekjeden skrittet videre, og gir ut artistene selv. Det blir i så fall ikke bare snakk om distribusjon gjennom egne lokaler, men også via platebutikker og onlinesalg. Hear Music blir navnet på den nye labelen.
Paul McCartney skal, ifølge The New York Post, være i ferd med å inngå en avtale med Starbucks. McCartney forlater i så fall Capitol Records etter over 40 år i selskapet.
«Latte on the run»
Macca planlegger å ta med seg hele backkatalogen fra solo- og Wings-tida inn i sitt nye «ekteskap».
Mer McCartney:
Krever 3,5 mill per måned
Millionkampen i gang
Chaos and Creation
Mer Starbucks:
Kaffetørst gigant
Kaffekjede kutter transfett
Skikkelig gruff