Journalister laster ned ulovlig

Journalister laster ned ulovlig fra nettet for å være først med å anmelde musikk.

Publisert

(SIDE2): Platebransjen reagerer på nedlastingen, men Tor Milde synes det er greit, skriver Dagbladet.

- Jeg skjønner at journalister har en annen agenda enn oss, men ulovlig nedlasting er vi veldig i mot. Det er en uting, og særlig hvis media gjør det, sier direktør Petter Singsaas i Universal Music Norway til avisen.

Direktør i Plateselskapenes sammenslutning i Norge (IFPI), Marte Thorsby, påpeker at det ikke er greit at journalister laster ned ulovlig og forutsetter at anmeldere forstår alvoret i utfordring de har med ulovlig nedlasting.

Musikkjournalist og tidligere Idol-dommer Tor Milde er imidlertid ikke enig. Han tror ikke noen taper penger på at journalister laster ned, og påpeker at det er noe annet når dem som ellers ville kjøpt plata gjør det.

- Ligger det der, så bør man kunne forsyne seg av det. Rent journalistisk er det vel egentlig på sin plass, mener Milde.

LES MER OM MUSIKK HER.