- Jeg måtte treffe bunnen

Mariah Carey snakker ut om sitt livs største nedtur.

Publisert

(SIDE2): Hvem fikk vel ikke med seg Mariah Carey som mistet grepet fullstendig direkte på TV for en del år tilbake? Nå snakker divaen endelig ut om den tøffe tiden da alt gikk galt, i magasinet Interview Magazine.

Sangfuglen pryder forsiden av septembernummeret, og ser flottere ut enn noen sinne, kun iført (så vidt) et heklet teppe.

Strippet på TV
2001 ble et fryktelig år for Mariah, etter at hun først fikk sparken fra plateselskapet etter fiaskoen med platen «Greatest Hits», før hun så floppet med filmen «Glitter». Samtidig døde faren av kreft og hun gjorde det slutt med kjæresten Luis Miguel. Og så kom intervjuet på MTV som inkluderte et impulsivt strippeshow.

Det hele endte med en mental kollaps, og innleggelse på sykehus for behandling for overanstrengelse.

- Jeg er ikke perfekt
– Jeg er langtfra perfekt, og jeg lærer konstant nye ting om meg selv. Dengang kjørte jeg meg selv for hardt og betalte en høy pris. Jeg hadde ikke noen personlig assistent, ga intervju dagen lang og fkik ofte kun to timers søvn om natten. I dag betrakter jeg min nedtur som et gjennombrudd, forklarer Mariah ifølge Ekstra Bladet.

- Jeg var nødt til å treffe bunnen. Jeg var nødt til å betale prisen for å presse meg selv ut over kanten. Jeg var ute av kontrol på det tidspunkt av mitt liv, erkjenner hun.

- Som en streng far
Hun snakker også ut om ekteskapet med Tommy Mottola, som er 21 år eldre enn Mariah, og var hennes platesjef. Ifølge Mariah holdt han henne i stramme tøyler.

– Jeg er på mange måter takknemlig for Tommy. Jeg har tilgitt ham, at han var så kontrollerende. Jeg kan godt forstå at han ikke ønsket at jeg gikk på byen hver kveld. Men jeg kunne ikke engang gå på spa venninnene mine, eller foreta meg andre ting på egen hånd. Han mente formentlig, at det var for mitt eget beste. Men for meg var Tommy mer en streng far enn en ektemann. Hadde han gitt meg mer frihet hadde vi sannsynligvis vart gift fortsatt, tror 37-årigen.