- Jeg kan fortsatt feste

Selv om Tony Hadley fra Spandau Ballet har blitt 47 år gammel, føler han seg som en 27-åring.

Publisert

(SIDE2): Tony Hadley er en av artistene som er med på Gylne tiders sommerturne. Spandau Ballet-stjernen synes turnelivet er supert.

- Jeg elsker turneer. Jeg har ikke noe imot å leve i en koffert, jeg liker å sove i turnebusser og jeg elsker scenen, sier han til Side2.

Fansen har blitt voksne
Han var bare 20 år gammel da han i 1980 ga ut sitt første album. Spandau Ballet var kjent for sin synth-pop, og bandet hadde femten singler på Storbritannias topp 20-liste.

Til sammen solgte de mer enn 20 millioner album.

Hadley husker 1980-tallet som en fin tid.

- Det var morsomt. Vi var en gjeng som gikk på skolen sammen og så opp til folk, og plutselig fikk vi det til, sier han, og minnes alle tenåringene som skrek til ham da han sto på scenen.

- Nå har de vokst opp og har med seg ungene sine, sier han.

Vil fortsette
Selv om Hadley har blitt tjue år eldre, føler han seg ikke som en 47-åring.

- Jeg føler meg som om jeg er 27. Jeg har det moro. Og jeg kan fortsatt feste til klokka fire om morgenen, ler han.

Og han har ingen planer om å gi seg ennå.

- Stemmen føles fortsatt bra, og jeg liker å gjøre dette. Jeg har gjort ulike sjangere og fått fantastiske kritikker, sier han.

- Jeg er lykkelig
Han innser at han er heldig som har fått jobbe med det han liker best i så mange år.

- Musikkbransjen er ikke lett å overleve i. Det er mange som ikke får det til. Så jeg er lykkelig, sier han.

På Gylne Tiders sommerturne vil publikum få høre hans største hiter. Han er fremdeles ikke lei av sine gamle sanger.

- Folk forventer å høre hitene. Det er noen sanger som gjorde deg til den du er, sier han.

Varierte jobber
Spandau Ballet er nå oppløst, men Hadley har ikke kjedet seg likevel. Han har nylig gitt ut et swing/jazz-album, har vært med i West Ends oppsetning av «Chicago» og har skrevet bok. For tiden jobber han med et nytt album.

- Jeg har vært soloartist i mange år, og det har vært tøft. Men det har bevist at jeg klarer meg som sanger og selger CD-er på egen hånd.