- Ingen blir bedre enn Beatles

Paul McCartney synes synd på unge artister som spår at de kommer til å bli større enn The Beatles.

Publisert

(SIDE2:) Maccas kommentar henspiller på britisk musikkhistories oppkomlinger, Oasis. Da britpopen var Guds gave til musikklivet på midten av 1990-tallet, sa Noel Gallagher i Oasis at hans band skulle bli «større enn The Beatles».

- Går ikke an
- Da de startet skrøt Oasis av at de skulle bli større enn The Beatles. Jeg syntes synd på dem. Det er en spådom som simpelthen ikke kan bli sann. Jeg lente meg tilbake og sa «lykke til», gutten min, sier McCartney ifølge Ask Men.

Inspirasjon
The Beatles er også tidenes største band, og er USAs mestselgende artist. Oasis på sin side kan ikke skryte av noe lignende, men nevner fortsatt The Beatles som en stor inspirasjonskilde.

- Hvis du ikke er i denne bransjen for å bli større enn The Beatles, er det kun en hobby, sa Noel Gallagher.