I klinsj med plateselskap

Pete Doherty er i klammeri med plateselskapet sitt på grunn av en hemmelig soloplate.

Publisert

(SIDE2): Pete Doherty spilte inn soloplaten i hemmelighet. Det skal ha falt sjefene i plateseskapet Parlophone tungt for brystet, skriver den britiske tabloiden The Mirror .

Stopper utgivelsen
Babyshambles-sangeren kan risikere å ikke få gitt ut albumet. Parlophone truer ifølge The Mirror med å stoppe utgivelsen av platen.

Produsent Jake Foir innrømmer at det trøbbel i paradiset:

- Vi har ikke fullt samarbeid fra alle parter, sier han til The Mirror .

Rolig og intimt
Produsenten sier i et intervju med NME.com at musikken til solo-Pete låter mer dempet enn støypopen til The Babyshambles.

- Det er roligere og mer intimt. Pete har skrevet mer universelle tekster. Ikke bare selvopplevde historier, sier Foir til NME.

På albumet bidrar enkelte av Babyshambles-medlemmene, The Thirst og rapperen Klashnekoff. Dersom det ordner seg mellom Doherty og plateselskapet skal platen lanseres sommeren 2008.

Er du fornøyd med Side2? Vi vil gjerne ha dine tilbakemeldinger. Klikk her!