Hvem er denne nerden?
Han er vanligvis kjent som både kul og sexy, men i Gnarls Barkleys nye musikkvideo er han en supernerd.
Justin Timberlake er det som har fått æren av å presentere Gnarls Barkley i deres nye musikkvideo «Run». I krøllete, sort parykk og store nerdebriller spiller Justin programleder for det fiktive danseshowet «City Vibin», som er scenen for musikkvideoen og hvor Gnarls Barkley deltar.
Meldte seg frivillig
- Det var Justin som meldte seg frivillig til å stille opp i videoen, sa Cee-Lo, den ene av hiphop-duoens medlemmer, til MTV News.
I følge Cee-Lo er gruppa svært fornøyd med Justins opptreden i videoen, og omtaler han som en kul fyr som gjorde det til sin egen greie.
Ikke for epileptikere
«Run» er den første singelen fra albumet «The Odd Couple» som kommer til platehyllene i Norge 14. april.
Musikkvideoen har møtt mye kritikk fordi den inneholdt kaotisk grafikk og farger som man mente kunne trigge epileptiske anfall. Videoen måtte derfor redigeres om i siste liten for at blant annet MTV ville sende den på sine skjermer.
Prisbelønt hiphop
Gnarls Barkley ga ut sitt første album i 2006, og fikk stor suksess med singelen «Crazy». De vant prisen for beste sang under MTV's European Music Awards i 2006, og to Grammy-priser året etter.