- Henrykt stressa før Texas

Sissy Wish akter ikke å vente på at verden kommer til henne under SXSW i Texas.

Publisert

(SIDE2:) Med det nye albumet Beauties Never Die i kofferten, setter Siri Wålberg aka Sissy Wish seg med bandet på flyet til South by Southwest-festivalen i Texas. Festivalen regnes som et av de største utstillingsvinduer for nye band.

Umiddelbar respons
I år skal et lite knippe nordmenn over – og kritikeryndlingen Siri skal traktere publikum med låter fra alle sine tre album.

Hun innrømmer at hun har en god følelse for det hele. Hun liker tanken på den litt gammeldagse måten å oppdage musikk. At du spiller, og folk dømmer deg ut fra det du fremfører – ikke hvor mye markedskrefter du har i ryggen.

Debuten «You May Breathe» fikk tretten seksere og oppfølgeren «Tuning In» fikk også god mottakelse. For Siri ble det imidlertid sånn at når scenelyset slokket, var hun mest gåen og uten inspirasjon etter siste plate.

- Livet mitt er fylt med mange vakre mennesker rundt meg som fikk meg til å få lyst til og fortsette. Tittelen «Beauties Never Die» er til ære for alle mennesker jeg liker best, sier hun.

Ønsk deg denne skiva

Bare Siri
En av dem er produsent Jørgen Trææen. Han har lurt frem Siris vokal til å virke helt i forgrunnen på den siste plata. Det lekes mindre gjemsel med instrumentallyder og satses mer på Siris særegne stemme.

Sissy Wish skal på norgesturné i april.

Vil ut
Men først er det altså Texas og så er det kanskje en konsert i London. Siri er glad for at hun har kommet til et sted i karrieren der hver tone ikke er en livsnødvendig krone til husleien, men der hun faktisk kan planlegge litt.

- Å reise ut er absolutt noe jeg vil. Det er viktig med nye lukter og ny spenning. Og så er det greit å ha realistiske forventninger. Jeg gleder meg til å spise burritos. Og jeg er vettskremt.

Her finner du Sissy Wish på MySpace