Gir opp kopisperren

Marit Larsens «Under The Surface» ble den siste norske platen med kopisperre.

Publisert

(SIDE2): Nå gir også EMI Music opp tiltaket mot piratkopiering, melder Dagbladet.

Tidligere har både Sony BMG, Warner Music og Universal Music droppet teknologien. Årsaken er massiv motstand fra platekjøpere og at kopisperren ikke klarte å stoppe den ulovlige kopieringen av musikk.

- Vi kommer ikke til å fortsette med denne teknologien. Den fungerer rett og slett ikke, sier sjef i EMI Norge Per Eirik Johansen. I vår kom den siste CD-en med kopisperre, nemlig Marit Larsens Under The Surface.

LES MER OM MUSIKK HER.